Čo zistíte o Facebooku vďaka Social bakers

facebook logoChcel by som dnes predstaviť analytický tool s názvom Socialbakers analytics pro. Najviac som ho používal na Facebook pages, ale najnovšie dokáže merať aj youtube a twitter. Viac tu…

Social bakers je český tool na analytiku sociálnych médií, ale dovolím si tvrdiť, že najviac doma sú práve vo Facebooku. Mne osobne sa z ponúkaných metrík najviac páči analytika engagementu, z ktorého viete zistiť, či vaši fanúšikovia najlepšie reagujú na posty, linky, alebo statusy.

social bakers  - post types

Taktiež sa tu dozviete, v ktorej hodine a v ktorom dni ste dosiahli najviac interakcii a spätne teda teda obsah vyhodnotiť ako najúspešnejší. Toto vám napovie, čo od vás vaši fanúšikovia očakávajú a kam by ste sa teda s vašim obsahom mali uberať, aby ste ich nestratili. K tomuto by som dodal, že je jasné, že fanúšikovia budú od vás očakávať niečo zábavné alebo poučné, no treba nájsť zdravý kompromis medzi tým čo im chceme povedať a medzi tým, čo chcú oni počuť 🙂

social bakers engagement by hour

Celkom zaujímavý je pritom fakt, že nemáte v tomto smere žiadne obmedzenia a môžete kludne rovnaké dáta sledovať aj u konkurencie a teda zistiť okamžite, čo robia oni a čo im najviac funguje(má najviac lajkov, komentárov, či zdielaní). Pri konkurencii bude určite zaujímavé sa dozvedieť aj to ako rýchlo reagujú na svojich fanúšikov a v tomto smere ma Social bakers opäť tabuľku, ktorá vám to umožní… Merať môžete dokonca aké percento otázok vašich fanúšikov bolo

zodpovedané, prípadne aj na koľko fanúšikovských reakcíí ste odpovedali. Ja osobne som tu mal problém so spamom, na ktorý som nechcel odpovedať, no kazilo mi to štatistiku reagovania na príspevky  🙁 /čítaj viac o spam filtry na facebooku tu http://www.onlinepr.sk/facebook/sledujte-aj-skryte-posty-facebook-ma-zly-spamfilter//

response

 

 

 

 

 

 

 

 

Posledná dôležitá metrika pre mňa je key influencers, kde vidíme, ktorí fanúšikovia boli na vašej stránke najaktívnejší a kedy.

keyinfluencers

Aby to bolo komplet
treba dodať že Social bakers meria aj počty fans a ukazuje graf nárastu za celé obdobie odkedy fan page meriate, dokonca vám spraví toto isté aj s konkurenciou takže máte hneď industry benchmark a viete sa posúdiť, či máte na svoj obor málo, alebo veľa fanúšikov 🙂

 

Celkovo sa mi tento tool páči, trochu by som im vytkol, že stále nezapracovali novú metriku talking about this resp. nový engagement, ktorý facebook už dlhšiu dobu zobrazuje a ktorý práve hovorí o množstve kliknutí na váš obsah čo môže byť veľmi často dôležitejšie ako počet lajkov. Taktiež avizujú zmenu ceny spojenú s množstvom fans, ktorá v našom prípade predstavovala trojnásobok pôvodného paušálu a tak podobne…

Chýbajú mi tam najmä keyword searching, sentiment analýzy, či flexibilnejšie nastavenie key influencerov, čo je dnes už toolov ako Radian6 celkom bežné…

 

2 odpovede na „Čo zistíte o Facebooku vďaka Social bakerss“

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *