Dopad socialnych médií na vyhľadávanie

S pojmom sociálny web sa stretávame pomerne často, čo všetko však pre nás predstavuje vie len málokto. Mike Grehan, riaditeľ firmy Incisive Media pre globálny obsah vniesol do tohto pojmu viac svetla.

Grehan prednáša na konferenciách o stratégiách pre vyhľadávanie a v najnovšom newsletteri od Web Digest for Marketers rozoberá aj otázku sociálneho dopadu na vyhľadávanie. Podľa jeho slov dochádza k premene správania uživateľa v tom, že kým vôbec začne vyhľadávať produkt na Google, opýta sa najskôr na odpoveď svojich kamarátov na sociálnych sieťach.

Dôvod je pritom podľa Grehana najmä v dôveryhodnosti zdroja. Vlastným kamarátom náš uživateľ dôveruje viac ako cudzej stránke na internete, ktorú by mu Google našiel.

Asi nebudem ďaleko od pravdy, keď poviem, že presne toto je dôvodom, prečo chce Google tak strašne preraziť na sociálnych sieťach. Okrem vlastnej sociálnej siete Google+ implementoval najnovšie social aj do vyhľadávania a dokonca aj platy ich zamestnancov najnovšie závisia do veľkej miery od úspešnosti v tomto segmente.

Pre marketérov to znamená jediné, prehodnotiť a nepodceňovať social media. Google bude ešte dlhšiu

dobu výborným nástrojom na tvorbu konverzii/minimálne pri organickom vyhľadávaní/, ale predtým ako sa uživateľ rozhodne niečo kúpiť predchádzajú aj ďalšie fázy procesu AID/Attention=pozornosť, Interest=záujem, Desire=túžba/ a práve tu môžu byť Social media zjavne veľmi prospešné.

Grehan v spomínanom rozhovore odporúča využívať viac sociálne signály. Tie sú viac ako o ďalších linkách smerujúcich na web skôr o inšpirovaní uživateľov k tvorbe obsahu o vašej značke, či produkte a prilákajú viac zákazníkov a vygenerujú aj klikov na vašej stránke 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *