Facebook má (konverzie) na háku

Facebook v posledných dňoch všetkých šokuje svojimi aktivitami na burze, či svadbou svojho CEO, mňa však šokoval pre iné.

Pri internetovom marketingu je obrovskou výhodou najmä to, že ho môžete pomerne jednoducho a dosť presne odsledovať do najmenších detajlov. Výborným príkladom nato je reklamný systém Adwords od Google, ktorý vie do 30

dní povedať, či tovar, ktorý bol zakúpený objednal niekto na základe ich reklamy, ktorá reklama to bola, s  akým kľúčovým slovom bola spojená, aké boli náklady na reklamu a pod. Facebook reklamy tvoria základ jeho existencie rovnako ako Adwords pre Google. Pokiaľ by ste však mysleli, že bude ponúkať podobný sofistikovaný systém, hlboko by ste sa mýlili.

V minulosti som videl Beta verzie merania konverzií síce aj na Facebooku, dnes sa však budete musieť uspokojiť s vlastnou vynaliezavosťou. Neveriacky som sa teda obrátil na samotný Facebook. Odpoveď ich online sales operation tímu však bola len veľkým sklamaním. Prečítajte si ju teda tiež.

Existujú dve cesty, akými možno merať konverzie:

1. Nástroj tretej strany : Firmy často používajú merací nástroj tretích strán na meranie clickov a konverzii od kliknutia na ich reklamu. Výrobcu takého nástroja možno nájsť na internete.

2. Môžeš pridať exkluzívnu ponuku do tvojej reklamy a sledovať konverzie podľa tejto ponuky

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *