Facebook už meria Buzz

Facebook dnes spustil meranie Buzzu. Tento údaj nazýva „Hovoria o tom“(anglicky people talk abou this), jeho výsledky vidno priamo na stránke pod údajom o počte fanúšikov a netreba vstupovať do Facebook Insights a vidia ho hlavne všetci uživatelia.
Čo vlastne znamená tento údaj? Podľa blogu socialbakers by malo zosobňovať množstvo ľudí, ktorí píšu na Facebooku o vašej stránke, zdielajú jej obsah a robia interakcie so stránkou. Mala by to byť v podstate metrika aktívnych fanúšikov, ale tých už vidíme aj v Insights a to dokonca na dennej, týždennej a mesačnej báze. Toto je však množina uživateľov, ktorí iba videli váš obsah ale nedošlo k žiadnej interakcii z ich strany. Uživatelia z „Hovoria o tom“ sú naopak aktívni a skutočne „vykázali istý druh činnosti pre vašu stránku“ teda napísali napr. status, kde vás spomenuli, zdielali obsah ďalej a pod(otagovali vás na fotke, alebo použili s vami check in v rámci geolokačných služieb) za posledných 7 dní . Takže skutočný Buzz 🙂 Facebook ho opisuje takto …People Talking About This underneath your fan count to show the number of people on Facebook who have engaged with your page in the last 7 days.

Pre marketérov, ktorí sa starajú o svoju Facebook stránku by mal podľa horeuvedeného blogu byť tento údaj natoľko dôležitý, že pre jeho zvyšovanie by mali dokonca upraviť pod

obu obsahu, ktorý na stránku dávajú. Vysvetlím prečo. Ide opäť o už horeuvedený buzz a čisto matematickú rovnicu vychádzajúcu z faktu, že priemerný Facebook fanúšik má podľa zdrojov priamo z Facebooku okolo 120 priateľov a jeho aktivity by mali títo vidieť vo svojom newsfeede. Potom stránka, ktorá má Hovoria o tom o počte 10 000 dokáže vygenerovať buzz o sile 1 200 000 uživateľov (10 000 x 120 = 1 200 000), pričom má iba iba 100 000 fanúšikov 🙂 Čo je už pomerne silný argument na budovanie visibility značky a Brand Awareness pre každého správne marketéra:)

To by číslo samozrejme nie je reálne. Museli by sme totiž predpokladať, že všetci uživatelia aktivity svojich priateľov uvidia., čo sa nikdy nestane avšak je absolútne jasné, že sa vás obsah dostane ďaleko väčšiemu počtu uživateľov ako máte fanúšikov na stránke, čo dôležite určite je. Môžem to doložiť aj konkrétnym prípadom, kedy som mal na mesačnej báze o cca 20% viac aktivnych uživateľov ako fanúšikov 🙂

A posledná dobrá správa na záver ? Facebook túto novinku spustil okamžite aj pre uživateľov používajúcich Facebook v Slovenčine, ktorí obvykle takéto technické zmeny zaregistrujú s miernym oneskorením:) takže si svoj počet „Hovoria o tom môžete okamžite pozrieť.

Prečítaj si aj Ako som testoval metriku Talk about this a zistil, že táto Metrika Facebooku mešká a neráta share , alebo o tom, že počet zdielaní liniek na Facebooku má dopad na SEO 🙂

zp8497586rq

4 odpovede na „Facebook už meria Buzzs“

  1. „hovoria o tom“ je urcite dobra sluzba, z kvantitativneho hladiska, ale domnievam sa, ze dolezite je nielen cislo ale aj to co o tom hovoria, z kvalitativneho hladiska. Matus vedel by si dat typy ako toto analyzovat?

Nie je možné pridávať komentáre.