Už som sa na túto tému vyjadroval veľa krát, ale nedá mi to napísať znova. Dnes som spustil ďalšiu kampaň na Facebooku podporujúcu konkrétny post a výsledky so naozaj stoja zato. Klikni a čítaj ďalej…
Je jasne, že pri zmenách, ktoré Facebook neustále robí vo svojom algoritme sa stále menej vašich fanúšikov dostane organicky cez NEWS FEED k postom vašich stránok. Najľahšie toto vyrieši platená reklama. Tá síce stojí peniaze,ale výsledky zato stoja.
Pri cielení reklamy na vlastných fanúšikov sa totiž dostávam na sumu často menšiu ako 1 cent za klik. Vo veľa prípadoch to bolo dokonca 0,3centa za klik ako aj v tomto pripade /11centov za 38klikov/. Ten dnešný prípad priniesol v priebehu prvej asi hodiny takéto čísla. Za 11 centov som dokazal reklamu ukazat takmer 3000 uživateľov a to hned 3krát. Títo spravili 87 akcii z čoho si až 78
z nich reklamu otvorili a pozreli
vo veľkom formáte dali jej 6 lajkov, 2uživatelia ju zdielali na svojich vlastných stenách a jeden človek ho komentoval.
Nedávno som bol na prednáške Ebay o Facebooku. Ich šéfka
pre sociálne média zdôrazňovala, že robia takýmto spôsobom podporujú engagement svojich postov, no robia to iba v prípade, že sú na posty dobré reakcie aj bez kampaní.
Aký záver z toho vyplýva? Nesnažte sa promovať posty, ktoré nikoho nezaujímajú, naopak sledujte ako reagujú na posty vaši fanúšikovia a tie ktoré majú viac interakcii podporte reklamou kludne aj s minimálnym budgetom pár euro. Čím viac budú na ňu uživatelia klikať, tým menej budete platiť za klik 🙂 a dosiahnete rovnako dobre čísla ako ja 🙂
Ďalšie články o Faceboku nájdete na tejto stránke http://www.onlinepr.sk/category/facebook/