Neverte Facebook štatistikám 2

Ako vidím, Facebook štatistiky su nevyčerpateľná studnica dobrej zábavy a preto si o nich povieme aj dnes.

Dnes som sa pobavil pri porovnávaní metriky Reach(Zásah), čo sú vlastne uživatelia, ktorí videli post našej Facebook stránky. Len pre vysvetlenie Reach zvyšuje vašu vizibilitu a tak zaroveň môžete budovať aj povedomie o značke a Bla bla bla…

Ja som chcel vidieť, či boli posty týkajúce sa nového produktu videné viac ako ostatné. Tu sú dva grafy, z ktorých by som túto informáciu mohol zistiť. Môj vlastný graf pre Reach vyzeral takto:

a ten vo Facebook štatistikách takto:

Na prvý pohľad jedna metrika a v jednom časovom období a úplne odlišné výsledky.
Vysvetlenie je však pomerne

jednoduché. Vlastný graf som síce vytvoril z dát vo Facebook štatistíkách, ale priraďoval ich ku každému postu tak, aby som videl tie, ktoré mali najväčší zásah – týkali sa totiž konkrétneho produktu, ktorý som chcel promovať. Potom su už len z dát vytvoril excel graf 🙂

Naopak Facebook ukazuje Zásah v čase, takže krivka vyskočila najviac keď boli tie posty videné = platená kampań a to nielen na posty spomínaného produktu. Môj zámer vidieť lepšiu vizibilitu postov k uvedenému produktu teda nedokážem rozpoznať resp. mi Facebook dáva totálne zmätočné informácie 🙂

Aký je teda záver? Chceš mať reálny prehľad o zásahu jednotlivých postov? Použi Excel 🙂  a nespoliehaj sa na štatistiky Facebooku:)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *