Plánovanie Facebook postov neznižuje zásah

facebook logoPo mojom včerajšom článku  Ako neprísť cez prázdniny o fanúšikov sa objavili názory, že časovanie príspevkov na Facebooku spôsobuje pokles ich zásahu /reach/. Dnes by som chcel túto hypotézu vyvrátiť výsledkami vlastného deväť mesačného prieskumu..

Urobil som test, pričom som viac ako deväť mesiacov pridával vždy v piatok s odstupom 6 hodín /4:00, 10:00, 16:00/  ten istý obsah počas celého dňa na tú istú Facebook stránku https://www.facebook.com/esetsoftware s 550 000 fanúšikmi striedavo s plánovačom a bez neho. Ráno o 4:00 som obsah pridával pomocou Facebookového plánovača a ďalšie pridania boli pridávané bez plánovača, teda jednoduchým pridaním obsahu.

Test bežal viac ako 9 mesiacov a časť výsledkov si môžete pozrieť v tabuľke, kde je vidno nielen časy pridania, ale sú tam zelenou farbou vyznačené pridania plánovačom a boldom zvýraznené najlepšie čísla za deň…

schedule test2

Záver je taký, že pridávanie obsahu pomocou Facebookového plánovača v mojom prípade nespôsobovalo zníženie zásahu uživateľov/reach/, takže test hypotézu vyvrátil. Naopak, stalo sa viac ako štyri krát, kedy práve obsah pridaný pomocou plánovača priniesol najvyššie čísla zásahu /reachu/ zo všetkých troch pridaní počas dňa. Dodatočne mi v čase, kedy som pridával tieto príspevky plánovačom vyhodnotili nezávisle dva social media tooly /Social bakers a zoomsphere/ ako v priemere najlepší čas na pridávanie obsahu… čo ešte viac vylučuje negatívny dopad plánovača na interakciu fanúšikov s Facebook stránkami.

 

 

Navyše plánovanie nespôsobovalo ani menši počet kliknutí na obsah /engagement/, či interakcií ako lajkov, komentárov a pod. Naopak obsah pridávaný plánovačom mal až v jedenástich prípadoch lepšie čísla engagementu= viac ľudí naň kliklo a v desiatich prípadoch mal viac interakcií /lajkov, komentárov a zdielaní/ ako bez plánovača…

ps. Pokles Reachu plánovaním  sa venovali v minulosti aj iné blogy, no skôr v súvislosti s externými aplikáciami, viď tento blog https://www.jonloomer.com/2012/08/17/publishing-third-party-apps-facebook-reach/

Ja som jednoznačne vylúčil zníženie aj tým, že i pokiaľ číslo zásahu z plánovača bolo menšie ako ďalšie pridanie, následné tretie pridanie bežným spôsobom bolo číslo rovnajúce sa prvému pridaniu pomocou plánovača, či dokonca menšie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *