Kedy budú slovenské firmy takto komunikovať cez Facebook?

Portál allfacebook.com včera priniesol správu o ospravedlní sa muslimskej komunite obchodným reťazcom Lowes. Pre mňa osobne nie je podstatné, čo všetko ospravedlneniu predchádzalo ako skôr samotná forma ospravedlnenia. Lowes sa totiž ospravedlnil moslimom cez svoju Facebook stránku.

Poviete si, že na tom nie je nič zvlaštne. Situácia však vygradovala do tak obrovských rozmerov, že na prehlásenie firmy prišlo až 12 400 komentárov, 2500 lajkov a portál buzzfeed.com k nim dokonca vytvoril tabuľku 25. najhlúpejších reakcií.

Ak si predstavíme to množstvo ľudí, ktorí sa do kauzy zapojili a buzz, ktorý okolo vznikol, myslím, že

je to už výsledok hodný minimálne jednej priemernej PR agentúry.

Tento spôsob komunikácie by očividne mohol nahradiť bežné tlačovky s novinármi, ktoré sú už v dnešnej dobe zdĺhavé a nepraktické. Tlačovky tiež novinárov iba informujú o vyjadrení a tí ho predsa môžu, ale aj nemusia uverejniť v médiách. Naopak takto vydané prehlásenie generuje firme okamžité reakcie zo strany nakupujúcich a zároveň informujú aj tých zopár novinárov 🙂

Slovenské firmy však ešte stále pred problémami zatvárajú oči a pchajú hlavu do piesku. Kedy si uvedomia, že priznať si problém a následne ho riešiť je pre nich z dlhodobejšieho hladiska lepšie naozaj netuším. Vy ano?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *