Social media na Slovensku 2018

Už dlho tu nebol update počtu užívateľov sociálnych médií v našom regióne a preto som dnes pozrel reklamné nástroje, ktoré sú najdostupnejším zdrojom týchto údajov.Aký je výsledok?


Nie je žiadnym prekvapením, že Facebook aj naďalej vedie tabuľku s počtom 2 500 000 užívateľov. K čomu pridávame počet užívateľov Facebook Messengera 210 000.  Celkom slušne narástol aj Linkedin, ktorý eviduje na Slovensku už 510 000 užívateľov a ja osobne mám z neho pocit, ako by sa dostával do stavu, kde bol Facebook pred 5 rokmi. Najväčším prekvapením  je Instagram, ktorý za dva roky narástol o 600 000 užívateľov a má dnes celkovo 960 000 užívateľov, čo cítiť aj pri jeho každodennom používaní.

Problémy s číslami aj naďalej pretrvávajú u Twittera, ktorého reklamný systém /Twitter ad manager/ už síce dokáže cieliť Slovensko, no neukazuje množstvo ľudí, ktorých v tejto krajine pozná. Rovnako na tom bol aj Pinterest, tak pre presnosť udávam  čísla, ktoré prezentuje ADMA z roku 2016
Twitter 135 000, Pinterest 75 000 a Snapchat 110 000.

Nakoľko mi tu chýba údaj o Youtube, pretože Adwords, kde sa reklama na Youtube nastavuje neudáva počet zasiahnutých užívateľov. Použijem teda čísla od prieskumnej agentúry GFK, ktorá minulý rok informovala, že na Youtube na Slovensku používa 63% užívateľov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *