Spotify počúvame až 2,5hod denne

Dnes som absolvoval príjemný telefonát s Matúšom Konečným, Spotify Lead Slovensko. Dozvedel som sa nielen to, že Spotify na SK a CZ streamujeme hudbu v prieme denne 2,5 hodiny, ale aj že podľa zahraničných prieskumov je Spotify top mobilná aplikácia, ktorú používajú užívatelia dokonca viac ako Facebook.

Čo nás zaujíma sú samozrejme reklamné formáty. Tu robí Spotify celkom zaujímavý mix, kde rozloží kampaň medzi Video a Audio , čím dosiahne 18% Brand Awareness a až 150% nárast Ad Recall(spontána znalosť značky).


A kto to na Slovensku najviac počúva? Spotify je mierne silnejšie mužské pohlavie a samozrejme hlavne mladí vo veku 18-24 rokov,ktorí tvoria až 44% z celku a a že sú až 55 percent na mobile, už ani netreba snáď dodávať. Najviac letí hip hop a hneď za ním pop.


A chýbajú už len formáty, ktoré sa dajú efektívne využiť v reklame. Kto sa s nimi ešte nestretol, tu sú tie, ktoré môžeme ukázať v rámci času, kedy užívateľ počúva a zároveň pozerá na mobilnú aplikáciu Spotify.

Tak čo poviete? Skúsite to?

Remixuj svoju kampaň na LInkedin

Aby sa na LinkedIn mohli dosiahnuť skvelé výsledky zo siete LinkedIn, nie je potrebné vytvoriť kampaň osobitne. Remixovanie a obnovovanie aktivity, ktorú už prevádzkujete na inej platforme, môže byť rovnako efektívne. Zvyšuje hodnotu a návratnosť investícií z vašich existujúcich marketingových investícií – to všetko výmenou za minimálne dodatočné úsilie. Požičiavate si zo svojej práce, oslovujete nové publikum a riadite úplne novú úroveň angažovanosti.

Ako vlastný marketingový tím LinkedIn často prispôsobujeme aktivitu, ktorá už priniesla výsledky e-mailom, Twitterom alebo ako súčasť marketingovej kampane vo vyhľadávačoch – a zistíme, že ten istý hlavný obsah môže na LinkedIn dosiahnuť ešte lepšie výsledky.

Linkedin skupinová konverzácia

Často sa ma pýtate, ako kontaktovať viacerých ľudí z vášho kontakt listu na Linkedin. Je tu konečne jedno celkom pohodlné riešenie, poďme si teda o ňom povedať viac.

Linkedin vo svojich správach zaviedol tzv Group Message/New group conversation, kde vieme vytvoriť akúsi skupinu, ktorej naraz pošleme správu, linku na web, dokument, či príspevok z LInkedin stránky. Výhoda je teda, že oslovíme viacerých ľudí naraz a tiež, že im pošleme správu do inboxu. Je teda väčšia pravdepodobnosť, že si ju prečítajú. Plus tu máme lepšiu možnosť prenejšieho cielenia, oproti tomu, keď správu dáme ako status na svoj profil.

Limity však existujú aj tu. Je to hlavne maximálny počet osôb, ktorým správu poslať môžete. Tento limit končí na 50 osobách. V článkoch sa všeobecne píše, že takýchto emailov, môžete napísať až 15, čiže 15×50, oslovíte až 750 ľudí naraz a nič vás to nemusí stáť. Jediné, čo nato potrebujete je mať čas na vkladanie osôb.

Ako si takúto skupinovú správu vytvoriť? Je to veľmi jednoduché, stačí si otvoriť Linkedin, či už na mobile, alebo na desktope. Otvoriť si messaging/spravy a po kliknutí na compose/vytvoriť si vyberieme miesto compose a new message možnosť a new group conversation. Výhoda takéhoto postupu je, že miesto manuálneho vkladania ľudí sa nám objaví zoznam našich kontaktov a my iba klikáme na tých, ktorým chceme poslať správu. Skupinu si tiež sami pomenujeme a Linkedin nám navyše dáva návrhy ľudí, ktorí by v skupine mali byť.

V mobilnej apke Linkedin je to veľmi podobné. Na hlavnej stránke kliknete na messaging vľavo hore a potom už iba pomenujete skupinu a vložíte ľudí a obsah.

Po odoslaní navyše členovia grupy dostávajú notifikáciu o pridaní obsahu do grupy, takže komunikácia ostáva živá aj potom, čo vy už nepíšete. Viac o group conversation nájdete aj tu https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/1622/starting-a-conversation-in-groups?lang=en

alebo aj tu https://linkedselling.com/linkedin-group-messaging-limit-3-positives/

Facebook video premiery

Facebook zaviedol ešte v koncom januára funkciu s názvom Facebook Premiere. Tá vám umožní využiť všetky výhody Facebook Live pri vopred nahranom videu. Ide najmä o notifikácia Facebook fanúšikov o tom, že video sa bude dať prehrať, čím navýšite organický zásah a ušetríte peniaze za reklamu.

Ako Video Facebook Priemere nastavíme?

  1. Kliknite na možnosť Nahrať v hornej časti stránky alebo navštívte stránku youtube.com/upload.
  2. V rozbaľovacej ponuke vyberte možnosť Naplánované. …
  3. Vyberte video. …
  4. Na ďalšej stránke prepnite na Premiere.
  5. Vyberte dátum a čas premiéry.
  6. Po dokončení spracovania videa kliknite na položku Premiéra v pravom hornom rohu.
  7. Následne sa objaví na stránke táto hláška

Každý Facebook fanúšik, ktorý sa prihlási na pozeranie dostane notifikáciu 20 minút pred spustením. Ďalšia notifikácia príde fanúšikovi 3 minúty pred spustením a bude to tzv lobby, kde môže komentovať, zdielať debut. V naplánovanom čase bude video vysielané s červeným odznakom PREMIERE, ktorý je podobný odznaku LIVE, ktorý vidíte pri vysielaní na Facebooku. Na rozdiel od bežného živého vysielania však správca stránky nemusí byť počas vysielania prítomný.

Video Premiéra bude o vysielaní uložená na vašu Facebook stránku. Na premiéru majú nárok všetky videá, ktoré sú na Facebooku nové, netýka sa to týchto výnimiek:

  1. Nemožno premiérovať videá, ktoré boli predtým Live . Avšak upravené verzie týchto videí už premiérovať ide.
  2. Série, ktoré boli predtým pridané na internete, môžu maž premiéru iba pri prvom odovzdaní na Facebook.
  3. Filmy, ktoré boli predtým zverejnené na internete, nemôžu mať premiéru.
  4. Videá, ktoré mali premiéru na Facebooku, už nemôžu mať premiéru.
  5. Videá, ktoré boli predtým pridané na Facebook, nemôžu mať premiéru.
  6. Po naplánovaní premiéry vám súbor neodporúčame upravovať. Ak ju potrebujete vymeniť za aktualizované alebo opravené video, odporúčame vám to urobiť najmenej jednu hodinu vopred.

Viac tu https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-use-facebook-premiere-what-marketers-need-know/

Linkedin už má 570 000 Slovákov

Horúca správa je, že hr sociálna sieť Linkedin už nabrala viac ako 570 000 užívateľov zo Slovenska. Nakoľko nám reklamný manager ukazuje aj soc demo, vieme, že až 20 000 z nich je manažérov, 7000 riaditeľov a 6000 pracuje v oblasti HR.

Čo je ale problematické je momentálne spustiť na Linekdin reklamu písanú v slovenskom jazyku. Linkedin práve prechádza veľkými zmenami predaji Microsoftu za cenu $26.2- miliárd. Paradoxne miesto, aby prinášali viac možností ako zarobiť ich pre nás ešte obmedzili. A dovoľuje pustiť platenú reklamu iba v angličtine, češtine. V ojedinelých prípadoch sa dá spraviť promo príspevku už na Linkedin stránke pridaného, ale aj tam je často problém.

Hlasovanie vo Facebook videu

Jon Loomer na svojom blogu nedávno prezentoval možnosť Facebook hlasovaní vo videách. Pre tých, čo sa k nemu zatiaľ nedostali pridávam návod aj sem v jednotlivých krokoch.

Všetko začína pridávaním videa na Facebook stránku. Pri pridaní nového príspevku si teda vyberte možnosť Fotka/Video a následne nahraj video.

Následne vyplňte nadpis, popis videa, tagy a čokoľvek na ľavej strane tejto časti.

Na pravej obrazovke vidíte položku Polls/Hlasovenie, ktoré stlačte a a následne dajte vytvoriť Poll, kde vyplníte otázku a možné odpovede.

Viete tu zároveň nastaviť, v akom čase sa má Poll vo videu zobraziť a viete aj nastaviť, kedy sa majú zobraziť výsledky (po hlasovaní, nikdy, alebo naplánovať). Uložíte Poll a uverejníte príspevkov.

Výsledky ukáže takto.

Takto vytvorený Poll videu je možné ďalej pridať aj do reklamy, stačí ak si dáte možnosť vložiť reklamu ako existujúci príspevok a následne tento už hotový poll vo videu vyberiete. Ak by vám to nešlo, tak sa ozvite 🙂

Ako je limitovaný Facebook Business Manager

Facebook už dlhšiu dobu tlačí majiteľov stránok, aby si vytvorili svoj Facebook Business Manager. Ten výborne spravuje užívateľov, reklamné účty, stránky ale aj publiká, či verifikáciu domény. Má však aj jeden háčik.

Problém je v počte Managerov, ktoré si môžete na jedného používateľa vytvoriť. Ak máte totiž viac ako 2 klientov a chcete spraviť tretí, uvidíte takúto hlášku na stránke – Používateľ dosiahol limit na vytvorenie nástroja Business Manager. Každý používateľ môže na jedného používateľa vytvoriť maximálne 2 Business managerov.

Čo teda robiť?

Ak pre svoju firmu potrebujete viac ako 2 účty Business Manager, v prípade potreby vytvorte ďalšie účty Business Manager s niekým iným vo vašej organizácii na jeho účet. Budete musieť využiť iný účet, ktorý nemá ešte BM. Píše sa v oficiálnej správe, ktorú som k tejto problematike z Facebooku dostal.

Zmena majiteľa Facebook stránky v rámci Business

Facebook Business Manager sa stal novým štandardom pre prácu s Facebook stránkou a Facebook reklamou. Dáva nám možnosť lepšie manažovať viacerých ľudí v rámci nimi. Verifikuje doménu po vzore Google Webmaster, pracuje lepšie s publikami, a dáva nám väčšiu kontrolu nad vlastníctvom Facebook stránky.

Ak totiž prepojíme Business Managera s Facebook stránkou, stávame sa automaticky jej majiteľom/Owner/. Táto pozícia nebola doteraz ani možná a je o level viac ako všetky doteraz známe ako Admin, Editor, Analytik, Advertiser.

Ak sa teda chcete v budúcnosti vyhnúť problému s krádežou Facebook stránky jedným z adminou často sa meniacich dodavateľov, rozhodne si Business Manager rozbehnite.

Píšem o tom preto, že občas sa stane, že už niekto pred vami túto Facebook stránku s inými Business Managerom spojil a Vy teda máte problém. tu je postup, čo by ste mali spraviť za predpokladu, že ste si Business Manager už vytvorili:

Postup je nasledovny

  1. Vstup do Facebook Business Managera na tejto adrese https://business.facebook.com/
  2. Vstup do Business Settings v hornom menu, úplne napravo, druhá položka zhora
  3. Kliknutie na Accounts v ľavom menu.
  4. Kliknutie na Pages v ľavom menu
  5. Kliknutie na Add v rozbalenom menu vedľa Pages
  6. Klinutie na druhe políčko v menu s názvom Request Access to a Page
  7. Napísanie názvu Vašej Facebook Stránky
  8. Kliknutie na Request Access – modré tlačidlo na spodnej obrazovke.
  9. Následne dostane druhý Business Manager žiadosť na zmenu ownera a stačí ho teda požiadať o jej schválenie.

Facebook spustil Supportportal

Facebook nedávno spustil podporný portál a poskytuje podporu pre reklamné problémy na Facebooku a Instagrame.

Stačí sa len prihlásiť do svojho profilu a ísť na adresu

https://www.facebook.com/business/clientsupport

a zobrazí sa formulár technickej podpory. Nedávno uvedené zmeny v rámci volieb do EP najdete aj na adresePolitics.fb.com/help . Facebook tím je pre Vás k dispozícií od pondelka do piatku. A pokiaľ nepochodíte, skúste tento email EMEAGov@fb.com

Pýtať sa môžete na :

Blog o Facebook marketingu